17 Şubat 2024 Cumartesi

YAZMA RUTİNİ #15

Bu yazı ilk olarak 26 Temmuz 2023'te yayınlandı.
Artık burada yaşıyor.


 Evet, iki haftayı geride bıraktık. Nasıl gidiyor? Sizde durumlar nedir? Zor, biliyorum. Sıkılmaya başladığınızda dinlenin, lütfen. Zorlamayın. Dinlenmek de bu sürecin bir parçası. Bizim amacımız, az da olsa devamlı olması. Başarı ve mutluluk da burada gizli. Az ve sürekli. Hadi girelim!

***

Hikayede, iki başkarakter bir yere giderken konuşurlar.  Bu konuşma, hikayenin serim kısmında geçiyor. Biri diğerine hayallerinden ve yakın amacından bahsediyor. İşi bırakmak, başka bir yere taşınmak gibi. 

Sonra olanlar oluyor. Öyle olmasa hikaye olmaz zaten. Buradan sonrasını yine yazamıyorum buraya 🤦‍♂️

Bir replik

Çünkü yapacak başka biri yok! Anladın mı şimdi?

Bir sahne düşünün bir tartışma yaşanmış, belli. Herkes sus-pus. Bu sessizlik anı en sevdiğim! Yazılı hikayede bunu yaşatmak, geçirmek biraz meşakkatli. Görsel hikayede de öyle. Yine de yazılı olana göre daha kolay. Uzun bir ses cümbüşünden sonra gelen, dinginlik anı...

Bir söz

Her krizden fırsat doğar.

Çin Atasözü

 ***

Polisiyede olay yerinde iz bırakma yöntemlerini bilirsiniz. En bariz örneklerinden biri SE7EN filminde. Hani şu "Yedi Günah"tan bahsedebilmek için olay yerine iz bırakılan sahnelerle örülen, iyi yazılmış film. ---Bu filme öykünmelerim olduğu doğrudur. Bizde de bir örneği var. Henüz diziyi tamamlayamadım, yine de izlediğim yerde buna rastlamıştım: Alef Dizisi. Burada da suçlu, olay yerinde kendine has bir iz bırakıyor. 

Şimdi üzerinde çalıştığım hikayemde de buna benzer bir iz var. Kendine has olanından hem de :)) İzler birbirinden bağımsız değil, ama ayrı. Birleştirildiğinde de yepyeni bir anlamı ifade ediyor. Dahası yok 🤷‍♂️


21.EKİM.2018

2 yorum:

  1. Selimhan Selamlar!
    Nerelerdesin iyi misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar Aslı Han,

      İyileşiyorum çok şükür. Belki anlatmak kısmet olur. Belki böyle iyidir. Her şey yolunda, sadece fazla bloglayacak kadar çevrim içi olamıyorum bu aralar. Çok teşekkür ederim, sormana sevindim. Selamlar

      Sil

Tüm Zamanların En Çok Okunan 3 Yazısı