12 Mayıs 2021 Çarşamba

Son İftar (Arefe Günü Nedir?)

 Ne çabuk geçti diyorum bu Ramazan da. Aslında bu kadar hızlı geçmesinin bir nedenini, günleri anlamsızlaştırmaya başlamış olmamıza bağlıyorum. Bilmiyorum, belki de bana öyle geliyordur. Kimine göreyse tam bir kapanma olmuştur, gerçek ve müspet anlamda... Benim için tefekkürü yükseltme ayı oldu, Hamdolsun. Düşüncelerimi yoğunlaştırma fırsatı buldum. Elhamdülillah. Öte yandan şeytanların bağlanmasının önemini önümüzdeki günlerde daha çok hissedecek ve idrak edeceğiz. Nitekim, bu ay nefsimizi idare edebildik. İş, şimdi Ramazan'dan sonraki hayatta...

Bugün son iftarla birlikte, öncesinde bir işaret olarak ikindi vakti 3 kez top patladıktan sonra, Ramazan'ı Şevval'e bağladığımız başka güzel bir aya yolculuğumuz başlıyor. O ay da oruç tutmanın faziletli olduğunu şu hadisle bir kez daha hatırlamama izin verin:

"Kim oruçla geçirdiği Ramazan ayından sonraki Şevvâl ayında altı gün oruç tutarsa, bütün seneyi oruçla geçirmiş gibi olur!." (Müslim, Ṣıyam, 204; İbni Mace, Sıyam: 33)

Arefe Günü Nedir?

Şimdi gelelim Arefe veya Arife gününe. Arefe nedir? Arefe günü ne anlama geliyor? Gelin birazcık bunu okuyalım:

Aslında bugün esasen Kurban Bayramının bir gün evveli için kullanılmış bir tabir. Arefe, hac ibadetinin en önemli farzlarından biri olan vakfenin (Hac sırasında Arafat ve Müzdelife’de belirli bir süre bekleme anlamında terim) yerin diğer adıdır. Bu yere Arafat denir. Vakfe, Zilhicce ayının 9. gününde, yani kurban bayramının bir gün öncesinde Arafat'ta yapıldığından bu güne Arefe Günü, yani yevmü arefe denilmiştir. Türkçe'de Arife de denmektedir.

Kurban bayramından bir gün öncesine mahsus olan arefe tabiri, Türkçe’de Ramazan Bayramından bir gün öncesi için de kullanılmaktadır. Bunun gibi, belli gün ve bayramlardan bir gün öncesine veya önemli bir olay ya da olayların cereyan ettiği bir dönemden önceki günlere de Türkçe’de arefe denmektedir.

İslam Ansiklopedisi kaynağında bu bilgi daha detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Bilgiyi özetledim diyeyim, kaynağından okumanın güzelliğini de belirtmiş olayım. 😊

Hepimize hayırlı, bereketli, sağlıklı bayramlar diliyorum. Filistin'i dualarınıza ekleyiniz🤲 Vesselam.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tüm Zamanların En Çok Okunan 3 Yazısı